放送大学附属図書館

High school students' competing social worlds : negotiating identities and allegiances in response to multicultural literature

Richard Beach, Amanda Haertling Thein, Daryl Parks ; : hardcover, : softcover. -- Lawrence Erlbaum Associates, 2008. <BB00241129>
登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

所蔵一覧 1件~1件(全1件)

No. 巻号 所蔵館 配置場所 請求記号 資料ID 状態 返却予定日 予約
0001 : softcover 本部 研究室 376.4/H55 11118041050 研究室 0件
No. 0001
巻号 : softcover
所蔵館 本部
配置場所 研究室
請求記号 376.4/H55
資料ID 11118041050
状態 研究室
返却予定日
予約 0件

書誌詳細

標題および責任表示 High school students' competing social worlds : negotiating identities and allegiances in response to multicultural literature / Richard Beach, Amanda Haertling Thein, Daryl Parks
出版・頒布事項 New York : Lawrence Erlbaum Associates , c2008
形態事項 xiii, 335 p. ; 23 cm
巻号情報
巻次等 : hardcover
ISBN 9780805858549
巻号情報
巻次等 : softcover
ISBN 9780805858556
内容著作注記 Constructing mediated identities across different social worlds
内容著作注記 The social worlds constituting students' identities
内容著作注記 Fostering student awareness of the influence of social worlds on characters and readers
内容著作注記 Critiquing social worlds through grappling with dialogic tensions
内容著作注記 Parks's methods for teaching multicultural literature
内容著作注記 Identity construction congruent with the school world : Corey and Michelle
内容著作注記 Identity construction challenging the school world : Devin and Kayla
内容著作注記 Identity construction and racial positioning : Kathy and Mai
内容著作注記 Dialogic tensions in classroom discussions of Love medicine, Kindred, and Bastard out of Carolina
内容著作注記 Summary and implications for teaching multicultural literature
内容著作注記 Appendix. Methods/analysis/coding
注記 Includes bibliographical references (p. 283-298) and index
NCID BA8552342X
本文言語コード 英語
著者標目リンク Beach, Richard <AU00054515>
著者標目リンク Thein, Amanda Haertling <>
著者標目リンク Parks, Daryl <>
分類標目 LCC:LC1099.3
分類標目 DC22:373.18
件名標目等 Multicultural education -- United States
件名標目等 High school students -- United States -- Social conditions
件名標目等 Group identity -- United States
件名標目等 Multiculturalism in literature -- Study and teaching (Secondary) -- United States